LG 34WP88C-B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 34WP88C-B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Gullie 10-11-2021

Heerlijk formaat voor thuiswerken

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Ik heb de LG Ergo 34WP88C monitor nu een tijdje in huis en wilde graag mijn ervaringen delen. Het is best een prijzige monitor, dus ik hoop op deze manier bij te dragen aan de juiste keuze.

Ik heb voor deze monitor gekozen om zijn ergonomische eigenschappen. De naam zegt het al, ERGO. Het scherm kan alle kanten op draaien en is in hoogte verstelbaar. Wij zochten een monitor voor op de werkkamer die wij wij beiden konden gebruiken zonder eventuele rugklachten etc.

De doos is groter dan ik had verwacht en behoorlijk zwaar. Het uitpakken ging daarentegen wel soepel en het was zo in elkaar gezet. Mijn bureau was niet geschikt, dus er moest een en ander verplaatst worden in huis, maar de C-klem is verder makkelijk aan te draaien mits je dus een geschikte tafel/bureau hebt. Daarna klik je het scherm zo aan de arm en de LG ERGO is klaar voor gebruik. Wij hebben dit wel met z’n tweeën gedaan, want het scherm is best zwaar met dit formaat. Ook kun je de kabels mooi wegwerken in de arm, zodat je werkplek er netjes en professioneel uit komt te zien.

De afgelopen tijd heb ik vol enthousiasme mijn werk kunnen doen met dit grote scherm. Normaal gesproken had ik een extra scherm aangesloten op mijn laptop, maar in dit geval zet ik het scherm van de laptop uit en gebruik ik enkel de ERGO. Het formaat is perfect om meerdere vensters naast elkaar open te zetten.

Ik moet zeggen dat ik het scherm wel mwah vind. Ik werd niet omver geblazen door de kwaliteit. Het scherm is wel mat, dus ik heb geen last van weerspiegelingen uit het raam naast mij. Mijn man vindt de kwaliteit ook wel tegenvallen. Niet dat het slecht is, maar het is OK. Met een verversingssnelheid van 60Hz is het ook niet bedoeld voor de gamers, wel prima voor thuiswerken en daar heb ik het ook voor gebruikt de afgelopen tijd. Ik moet veel dossiers behandelen en met zo’n groot scherm houd ik overzicht en kan ik snel schakelen tussen verschillende systemen. Ik heb wel mijn lichte twijfels over de arm met zo’n groot gewicht er op. Het wankelt nogal als je het scherm draait, of als je het per ongeluk aanraakt. Dan blijft het even wiebelen in de lucht, ook al is de C-klem goed strak aangedraaid.

Het is handig dat dit beeldscherm verschillende poorten heeft, zoals een usb c poort met veel vermogen, want zo kan ik direct mijn laptop aansluiten of mijn telefoon opladen, zonder een extra stopcontact op te zoeken. Ook zijn er 3 usb poorten om bijvoorbeeld een Bluetooth headset of muis aan te sluiten. Het scherm heeft ingebouwde speakers, maar die zijn matig, het scheelt dat ik zelf een headset draag tijdens het werken, dus geen issue voor mij.

Ik ben vooral blij met het curved design omdat dit prettig kijkt met zo’n formaat. Je kunt meteen alles zien in een oogopslag. Ik vind het een mooie toevoeging aan onze werkkamer en ik geef toe dat dit behoorlijk heeft bijgedragen aan efficiënter werken. Zeer tevreden dus met de ERGO. Zou het zeker aanraden voor de thuiswerkers onder ons.

Pluspunten

• Curved design, prettig formaat voor overzicht
  • Anti glare (geen weerspiegelingen)
  • Scherm te draaien in alle denkbare posities
  • Genoeg usb poorten
  • Kabels netjes weg te werken in arm

Minpunten

• Matige speaker
  • 60Hz
  • Arm lijkt wat instabiel

Jauwri 08-11-2021

Zeer aan te raden!

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Mooie ultrawide curved monitor met veel ergonomische mogelijkheden. Het geheel voelt stevig en hoogkwalitatief aan. De kabels kunnen in de voet worden weggewerkt. De beeldkwaliteit is mooi en de ingebouwde speakers zijn zeer goed. Een mac is makkelijk aan te sluiten via USB-C en kan tegelijkertijd worden opgeladen. Maximale verversingssnelheid van 60Hz is genoeg voor kantoor, maar niet voor gamen. Daarnaast super handig om meerdere apps tegelijkertijd te runnen. En met het prachtige beeldkwaliteit zeer goed gebruikbaar bij het bewerken en editten van foto's en video's

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Gebruikersgemak
  • Curved en Ergo
  • Stevig

Minpunten

• Geluid

Danielle 06-11-2021

De monitor voor privé & zakelijk

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Vond het Extra schermruimte heerlijk om mee te werken ook Netflix is super op het grote beeld dus zowel voor werk als voor privé een super monitor ook een pluspunt dat het kan met Apple word ik vrolijk van :-)

Pluspunten

• Groot scherm
  • Mooi helder beeld
  • Multifunctioneel

Lotte 05-11-2021

Makkelijk aan te passen op je wensen

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Ik heb het product een tijdje mogen testen, en was bij verrast hoe fijn het werkte.

Ontvangen & Installatie
Ik had de grootte van het pakket onderschat: deze was erg groot en moeilijk te tillen.
De installatie was ook erg lastig, de manual was onduidelijk en ik kon er niet veel van maken.
Na een beetje gepuzzel was het wel gelukt.

Uitstraling
Het scherm ziet er erg mooi uit. Dun scherm, dunne randen en alle kabels kan je wegwerken in de standaard. Het curved scherm is fijn om naar te kijken. Vooral de functie om het scherm te kantelen en in hoogte bij te stellen vond ik prettig.

Beeld
Het is erg scherp beeld met mooie kleuren. Het is erg fijn dat het scherm zo breed is. Ik kon Photoshop en Illustrator naast elkaar gebruiken. Ik heb wel in de instellingen de helderheid en temperatuur gewijzigd omdat ik er zere ogen van kreeg. Gelukkig ging dat erg makkelijk en is dat op elk moment even aan te passen.

Geluid
Het geluid is erg lelijk en hol zonder enige bass. Maar daar zijn monitoren ook niet voor, dus voor mij was dat niet storend.

Mac comptabiliteit
Ik gebruik een Mac en daarmee werkte het scherm prima. De Mac menubalk boven in het scherm verschijnt ook op het scherm. Ook was het erg fijn dat ik mijn laptop via usb c naar thunderbolt.

Pluspunten

• Breed en mooi beeld
  • Instellingen makkelijk te wijzigen
  • Gemakkelijk beweegbare poot
  • Werkt goed met Mac

Minpunten

• Moeilijke installatie
  • Lelijk geluid

k********@h********** 03-11-2021

Zeer fraaie kantoor-monitor

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Ik heb deze monitor een tijdje mogen testen.
De monitor komt in een grote en zware doos. Dit omdat het een curved monitor is en een zware poot met zwenkarm wordt meegeleverd.
De poot is aan het bureau te bevestigen door deze te klemmen, en dit kan aan de zijkant van het werkblad of via een gat in het werkblad. De kabels kunnen in de poot weggewerkt worden, en de zwenkarm zorgt dat de monitor in alle richtingen versteld kan worden, vandaar de naam Ergo.

Installatie van de poot met zwenkarm is echt simpel, maar het bevestigen van de monitor ging iets moeilijker, met name omdat de monitor zo groot is. Maar is een 1 knop-kliksysteem.

De monitor is mooi groot en heeft een ingebouwde hub waardoor er meerdere computer-systemen aangesloten kunnen worden (KVM). Er is zelf een instelling om twee systemen naast elkaar op de monitor te tonen.

Wel is hierbij jammer dat het aantal aansluitingen beperkt is. Er is 1 USB-C (wel met 96W Power Delivery, voor je laptop bv.), 1 Displayport (alleen IN, dus geen Daisy Chaining), 2 HDMI-poorten, 1 hoofdtelefoon-uitgang en twee USB 3.0 ingangen. Om dus nog zo’n reus aan te sluiten moet je dus een extern apparaat gebruiken.

Maar ik denk dat gemikt wordt op het kantoor gebruik, want van maximale 60Hz verversingssnelheid zal een gamer waarschijnlijk niet warm worden.

Het beeld is echter zeer goed en helder en volop naar eigen keuze in te stellen. Het geluid daarentegen viel wat tegen, zelfs met de Waves MaxxAudio aan. De twee speakers zijn naar omlaag gericht wat maakt dat de afstand tussen bureaublad en onderzijde monitor sterk van invloed is op het geluid.

Laatste puntje van kritiek: de volgens het manifest meegeleverde Displayport-kabel ontbreekt bij de door mij geteste monitor. En dat ben ik niet van LG gewend.

Pluspunten

• Mooi design, curved en groot
  • Positie zeer goed in te stellen. Ergo.
  • Helder beeld naar eigen voorkeur in te stellen.
  • 1 poot waarin de kabels geleid kunnen worden.
  • Meerdere computers tegelijk koppelen (KVM).

Minpunten

• Weinig invoer-poorten, dus echt KVM
  • Geen DisplayPort-OUT, dus geen DaisyChaining.
  • Geluidskwaliteit niet goed genoeg.

Rainysun 02-11-2021

Mooie monitor met veel ergonomische mogelijkheden

Installatie en ergonomie
De LGWP88C komt in een groot verpakking met een afbeelding aan de voorzijde. Installatie is snel en gemakkelijk gedaan. Let wel op dat dit scherm geen reguliere monitorvoet bevat. De arm waar de monitor aan bevestigd wordt is gemaakt van matzwart metaal en is vrij zwaar, maar daarmee voelt hij wel stevig en hoogkwalitatief aan. Deze moet worden bevestigd aan de tafel door middel van een schuif schroef. De tafel waar hij aan bevestigd wordt moet een dikte hebben tussen de 2-9cm. Dit wordt helaas nergens aangegeven. Let voor aankoop goed op dat je bureau geschikt is. Er wordt ook nog een extra metalen plaat en schroef meegeleverd waarmee je de monitorarm op nog een andere manier kan vastmaken aan de tafel, namelijk door een gat in het bureau. Wanneer de monitorarm geïnstalleerd is aan de tafel, is de monitor zelf gemakkelijk door middel van 1 klik te monteren. De kabels kunnen weggewerkt worden in de monitorarm. Door deze manier van bevestiging heeft de monitor zeer veel ergonomische mogelijkheden. Hij is in hoogte verstelbaar, te draaien, te kantelen en uit te schuiven. Nu ben ik erachter gekomen dat ik het fijn vind om de monitor iets hoger te hebben. De monitor voelt stevig aan.

Beeldscherm
De monitor heeft een curved en groot ultrawide IPS scherm (34 inch). Door de 1440p resolutie en ultrawide scherm heb je veel meer werkruimte en kan je makkelijk meerdere vensters naast elkaar openen. Aansluiting kan via HDMI of UBC-C. Voordeel als je een Mac hebt is dat de mac gelijk ook via dezelfde USB-C aansluiting opgeladen wordt. Je hoeft dus niet apart nog een voedingsbron aansluiten op de mac.

De beeldkwaliteit is helder, en zonder flikkering. De kleuren zijn bij de standaard instellingen mooi en geeft geen verkleuringen bij het kijken vanuit een andere hoek. Door het curved design is alles in 1 opslag te zien, en heb je niet het idee dat het scherm te breed is. De ingebouwde speaker is verrassend goed, natuurlijk niet zo goed als een losse luidspreker, maar wel goed genoeg voor gebruik. Bij andere monitoren gebruik ik de ingebouwde luidspreker helemaal niet vanwege de zeer slechte geluidskwaliteit. Daarnaast zit er een mode Waves MaxxAudio die je een surround geluidseffect geeft. Zonder deze mode is het geluid wel veel minder.

Pluspunten

• Mooie beeldscherm kleuren
  • Curved
  • Stevig en mooi materiaal
  • USB-C waarmee mac ook op te laden is
  • Veel ergonomische mogelijkheden

Minpunten

• Prijs
  • Tafelklem past niet op iedere tafel

MWSMN 02-11-2021

Topscherm, wel aan de prijs

Installatie
Hoewel de monitor alleen aan een tafelblad gemonteerd kan worden (en dus niet op een lossen voet staat) is de installatie een fluitje van een cent. Nadat je alles hebt gemonteerd zitten er een USB-C en HDMI kabel bijgeleverd voor de aansluiting op je PC/laptop. Mooie toevoeging, de USB-C kan zowel het beeld over brengen, als je laptop opladen tegelijk (mits ondersteund door je laptop). Het scherm heeft nog andere aansluitmogelijkheden indien je dit zou willen, echter zul je zelf de kabels hiervoor moeten aanschaffen. De verschillende aansluitingen zijn natuurlijk terug te vinden in de specificaties, maar de speciale mac-aansluiting is wel een noemenswaardige extra, geen gehannes met converters etc, gewoon plug-and-play.

Ergonomie
Nadat je het scherm hebt gemonteerd en aangesloten kun je deze met alle verschillende verstelmogelijkheden volledig ergonomisch aanpassen aan jouw werkplek. Het scherm is in hoogte verstelbaar, kantelbaar, draaibaar, dichterbij, verder weg, bedenk het en het kan. Ik heb zelf gemerkt dat mij dit aanzienlijk minder last van de nek en rug heeft opgeleverd, helemaal top dus.

Beeldkwaliteit
Het scherm is met zijn 34 inch heerlijk groot. Multitasken met 3 of zelfs meer schermen tegelijk open is ineens geen luxe meer, maar een vanzelfsprekendheid. Hierdoor hoef je weinig meer te switchen van scherm, je hebt alles in 1 overzichtelijk beeld staan. Daarbij kijkt het scherm ontzettend fijn en rustig. De flickerfree betekent dat je veel langer naar het scherm kunt kijken zonder vermoeide ogen te krijgen en ook de leesmodus met minder blauw licht geeft een fijn rustig beeld als je lange stukken tekst moet lezen. De ingebouwde boxen zijn niet van topkwaliteit, maar ook zeker niet vervelend. Het feit dat het er standaard op zit is voor veel schermen al een +.

Gaming/zakelijk
Voor gaming is het een geschikte scherm, maar niet meer dan dat. Zoek je echt een gaming scherm, dan zoek je toch een scherm met meer dan 60Hz en 5ms reactietijd. Het scherm richt zich wat dat betreft toch echt iets meer op de zakelijke gebruiker en de video/foto-editors. Zeker deze laatsten kunnen hun lol op door de hoge kleur nauwkeurigheid. Ga je toch gamen (wat absoluut een genot is, ondanks de lagere framerate) of films kijken, dan maakt de HDR alles ook nog net even dat stukje mooier.

Prijs
Dit is een lastige. Er zijn een hoop schermen op de markt met dezelfde beeldkwaliteit of zelfs beter (op het gebied van framerate en reactietijd), maar de ergonomische instelbaarheid, antiflicker, leesmodus en ingebouwde boxen zijn wel hele fijne extra's. Hoewel stevig aan de prijs, is hij zeker het geld waard, maar zou ik meer gaming-gericht zijn, zou ik voor het zelfde bedrag of minder misschien toch een scherm zoeken met een hogere framerate en reactietijd, ookal betekent dat geen ergonomische instelbaarheid. Met de huidige energieprijzen helpt een energielabel G natuurlijk ook niet echt mee.

Conclusie
Een heerlijk groot scherm, rustig voor de ogen en ergonomisch instelbaar. Goed te gebruiken maar niet fantastisch voor gaming. Absoluut top voor zakelijkere toepassingen, editen van foto's/video's en het kijken van films. Wel behoorlijk stevig aan de prijs, welke te verklaren is door veel extra's, maar waar je toch misschien iets hogere framerates voor mag verwachten.

Pluspunten

• Mooi groot
  • Anti flicker
  • Leesmodus
  • Ergonomie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs
  • Lage framerate (60Hz)
  • Energielabel G

JJ024 31-10-2021

Maximaal multitasken met de 34” Curved UltraWide

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

De monitor is op het eerste gezicht erg groot. Hiervoor maakte ik gebruik van de LG 27” Ergo monitor, maar deze nieuwe monitor is wel een heel stuk groter. De bijgeleverde poot is sterk en degelijk en kan het grote scherm goed dragen. Het monteren van de monitor was erg eenvoudig. Wel is het scherm erg breed, waardoor het vasthangen van het scherm zorgvuldig moet gebeuren. Ik heb de poot gemakkelijk aan mijn bureau kunnen bevestigen met behulp van het schroefsysteem. Hierdoor zat hij binnen enkele minuten aan het blad vast en waren de kabels mooi weggewerkt in de poot. Als het scherm eenmaal hangt draait/kantelt deze gemakkelijk in de verschillende richtingen en is deze gemakkelijk in hoogte verstelbaar.

Thuiswerkplek
Het was een verademing om veel verschillende tabbladen naast elkaar open te kunnen hebben.
Deze monitor is dan ook uitermate geschikt voor multitasking. De USB-C koppeling maakt het opladen en schermkoppelen erg makkelijk. De HDMI en Displaypoort maken het koppelen van bijvoorbeeld de zakelijke laptop mogelijk. Meer dan genoeg koppel mogelijkheden dus. De beeldkwaliteit is uitstekend op dit IPS paneel. De kleuren en resolutie komen goed tot zijn recht bij fotobewerking.

Conclusie
De monitor is perfect voor multitasking en een absolute aanrader als je voldoende plek hebt op je thuiswerkplek voor een 34” beeldscherm.

Pluspunten

• 34" scherm
  • multitasking
  • Connectiviteit mogelijkheden

mnewcourt 24-10-2021

Super UltraWide Monitor

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Ik was al langere tijd aan het rondkijken naar een UltraWide monitor voor mijn thuiskantoor. Toen ik de kans kreeg om er eentje te testen via review.nl kon ik deze kans niet voorbij laten gaan.

De extra schermruimte (maar liefst 34 inch!) van deze monitor is enorm fijn. De aansluitmogelijkheden zijn er in overvloed met maar liefst twee HDMI-aansluitingen en een USB-C. Deze laatste aansluiting is heerlijk in combinatie met mijn MacBook Air met USB-C aansluiting. Niet alleen kan ik daarmee het scherm dupliceren, maar tegelijkertijd mijn MacBook Air opladen. Hier schuilt ook het enorm gebruiksgemak. Met slechts 1 USB-C kabel kan ik vanaf mijn MacBook werken op het werkelijk prachtige 34 inch scherm. Ook is het super handig dat er speakers in de monitor verwerkt zitten zodat je rustig naar de online radio kan luisteren tijdens het werken.

De ergonomische mogelijkheden zijn ook meer dan voldoende. Het scherm is in hoogte verstelbaar en verticaal kantelbaar. Uiteraard kan je het scherm ook draaien en uitschuiven of inschuiven.

Het uitpakken en installeren van deze UltraWide monitor is ook een fluitje van een cent, maar bespaar jezelf hoofdpijn en lees in minder dan 2 minuten de installatie handleiding door.

Het beeldkwaliteit is zover ik kan beoordelen voor typische kantoorwerkzaamheden waarvoor ik de monitor gebruik meer dan voldoende. De verversingssnelheid en reactietijd is gewoon goed en flickerfree.

Het enige nadeel die ik kan bedenken van deze UltraWide monitor is dat hij te groot is voor mijn thuiskantoor. De 34 inch is geweldig, maar voor mijn eigen kantoor zal ik uiteindelijk voor een 29-inch variant moeten gaan helaas. Hierbij zal ik de USB-C compatibiliteit met mijn MacBook zeker gaan missen.

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Prijs
  • Energieklasse